Sanslöst!

Det är inte sant! Lejongapsfröerna som jag sådde i söndags har grott. Massor av mikrosmå groddar tittade upp på mig när jag lyfte på locket för att ge fröerna en dusch med vattensprutan. De var väldigt svåra att fånga på bild men jag har ringat in några av dem.

Det stod att det skulle ta 10-21 dagar för fröerna att gro... Det tog fyra!


Ska bli spännande att se hur många plantor det blir av det här.

Igår på jobbet konstaterade jag att det är verkligen vårterapi att hålla på med fröer. Jag är redan inne i mars när det kommer till vårkänslor. Så för alla er som tycker januari är en dyster och tråkig månad... Köp ett par fröpåsar, såjord och lysrörsbelysning. Jag lovar att livet blir roligare.

Kommentarer

Härligt när det går fort så man slipper tänja på tålamodet :-)
Hélena sa…
Visst är det! Idag när jag kom hem hade de växt minst 100%, nåja det kanske inte är så svårt när de är så små... Dessutom var de alldeles gröna :-)

Lycka!
Anonym sa…
Härligt då det går undan! Jag har just skymtat en sort av något litet knappt synbart i min chili odling... väntar tålmodigt på de andra chilisorterna nu...
Kram C

Populära inlägg