Fixardag!

Idag har vi haft en fixardag i trädgården. Mina föräldrar stannar kvar ett par dagar och hjälper till med att måla spjälor. Ingen är gladare än jag eftersom jag då hinner med allt småfix som att plantera blommor i krukor, rensa ogräs och sätta upp nyckelpigeholken. Den är riktigt söt och jag hoppas att den kan locka till sig fler nyckelpigor. Tack V!




Honungsrosen har slagit ut fler av sina knoppar men de är så pass högt upp att bild får vänta. Försökte klättra på stegen för att få till det men det blev inge bra. Blodflädern började blomma idag och den har ännu inte blivit så hög så den lyckades jag fånga på bild. En märklig filur fångade jag också. Han satt på staketet och såg allmänt trött ut. Har aldrig sett en sådan filur tidigare.



Imorgon hoppas vi på fint väder så vi hinner måla alla spjälor, då skulle vi kunna sätta upp dem på tisdag. Lycka!

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Blodflädern är jättefin. Det är vanlig fläder också men den beter ju sig som ett ogräs ibland...
Hélena sa…
:-) Jag planterade två vanliga fläder och blodflädern förra året och de vanliga har fördubblat sig... Men jag ska inte klaga, i detta fall är jag glad att det är som ogräs.
Mia sa…
Grattis i efterskott! Vad skönt att bara fixa och dona lite efter ett sånt kalas.

Nyckelpigeholk, guud så sött. Det kanske man skulle försöka snickra ihop hihi...

Ha en härlig sommarvecka!
Kram Mia
AnnA sa…
Åh, vilka underbara vita riddarsporrar med mörkt öga!
Ha det!
hälsn
AnnA

Populära inlägg