Hur mycket snö kan det komma?

Är helt fascinerad över hur mycket snö det har kommit de senaste dagarna. Det är knappt jag kommer fram med barnvagnen och rabatterna är helt begravda. Taket vid glasverandan har fått överhäng som en gardin och jag undrar hur högt braket kommer att bli när snön åker av.


Huset i all snöprakt!

För ett år sen hade jag fullt upp med fröer... tills vi fick vårt eget Busfrö i magen i mars... tänk vad livet förändras. Imorse satt jag och läste frökatalogen från Impecta medan F sov och drömde mig bort. Inser att i år blir det till att plantera ute, finns inte tid till att sköta alla fröer inne med omskolning och avhärdning. Det får helt enkelt bli något annat år.


New Dawn i vinterskrud!

Lyckades fånga vår kompis på bild när han/hon satt på staketstolpen och åt snö. Misstänker att den lille filuren hade varit på tur till fröerna för att käka lite.



Längtar till våren och få börja med alla projekt. Jag hann ju inte allt som jag ville förra året. Det var "bara" staketet mot grannen och granhäcken som blev klart. Ska bli spännande att se hur F trivs ute, skulle vara helt fantastiskt om vi kunde vara ute flera timmar och stöka i rabatter i maj.

Kommentarer

Mademoiselle sa…
Vilket galet snöår! Men det finns inget bättre än när man känner att våren är på väg. Jag saknar faktiskt de tydliga årtidsväxlingarna härnere. Här är gräsmattorna gröna och häckarna redan trimmade.

Mys på du med F, det verkar vara ett underbart alternativ till frösättning :)

Kram kram!
Imorgon skall det ´komma mera...
Jag vill också ha en ekorre hos mig.
Dte är bara att hålla ut så gott man kan.
Annika

Populära inlägg