Tillbaka!

Jag har inte varit bortrest hela tiden men sista veckorna har vi jobbat som tusan för att få sovrum, vardagsrum och toaletten på övervåningen klart. Nu är det inte mycket kvar.

Trädgården har fått pausa. Det har verkligen gjort ont i magroten när jag ser hur allt växer, frodas och blir vildvuxet tiden räcker inte, men nu är jag som sagt tillbaka på banan. Skönt!

Annars har ju vädret varit det som ställt till det. Här i Rönninge har vi haft ösregn som fört jordmassor till oanade ställen. När vi kom hem från semestern hade det regnat så kraftigt att jorden i lilla stenrabatten mot grannen hade sköljts ner på gräsmattan. Tack och lov var det lite jord kvar runt de nyplanterade buskarna och träden.


Efter regn kommer solsken och mitt äppelträd har aldrig burit så mycket frukt som i år. Vet inte om det beror på att jag beskar det för första gången i våras.
Annars är det att möblera om i rabatterna som står högst på min "to do list". Det och åka på Trädgårdsmässa på Taxinge slott http://www.taxingeslott.se/

Kommentarer

Margot sa…
Mycket jobb med att fixa inomhus, säkert skönt att det snart är klart! Det är lite jobbigt väder nu när det regnar så mycket! Gräset växer med raketfart men samtidigt är det hela tiden blött, så det är omöjligt att klippa! Fortsätter det såhär, får jag väl skaffa en lie snart :o))
Ha en trevlig helg!
Kram Margot

Populära inlägg