Vilken underbar dag!

F vaknade fyra i morse! Att sitta hemma var inte att tänka på, ett trött barn och en trött mamma kan bara sluta på ett sätt. Så därför packade jag ihop väskan och åkte till först Skansen och sen Rosendal. Vi hade en helt fantastisk dag! F knallade omkring och hojtade "där" mer eller mindre hela tiden. Att stå med en björn framför sig, det enda som skiljde björnen från sonen var en glasruta ,var något som fick F att gå igång totalt.

Själv njöt jag av det otroligt vackra vädret och av alla små blommor som tittar upp så fort snön försvinner. Det fanns många soliga backar på Skansen.
När F tog sin eftermiddagslur knallade jag bort till Rosendal och tog en kopp kaffe. Det är något speciellt med de här första vårdagarna när alla sitter ute och snön fortfarande ligger kvar.


Tänk vad mycket som kommer att hända från nu till juli


Rosendal idag, mars och samma vy i juli sommaren 09.


Annars har jag hunnit få ytterligare tre fröpåsar i jorden. I dag blev det:
Jättestäpplilja
Anisisop Agastache foericulum
Röd solhatt
I morgon blir det jobb... Nåja, ska inte klaga hela april och maj blir jag hel ledig med F.

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Låter som en toppendag om man bortser från det tidiga uppvaknandet ;)
Vilken fin rossida du har gjort....
Ha det bra ;)
Hélena sa…
Tack, vad glad jag blir!

Populära inlägg