Valborg!

Hoppas att ni alla har en underbar Valborg! Vi ska strax göra oss iordning för att åka till några vänner och fira med middag. Vädret i dag är perfekt för att flytta på plantor, lite svalare och inte så mycket sol, så därför satte jag igång med granhäcken. Det går fortare än vad jag trodde och jag siktar på att flytta klart den imorgon. Sen ska det bara rensas lite mer, täckas med tidningar, markduk och bark. 

 Flera av granplantorna hade fin, fina rötter och jag hoppas att de tar sig lika bra nu trots flytt i slutet av april. När jag skulle gå in såg jag en färgklick i ögonvrån som fångade min uppmärksamhet. Snabbt styrde jag kosan till eken och se, där under eken har några violer flyttat in. Välkomna!


Så söta med sin milda färg. Det blir till att plocka fram makrot imorgon och bli lite närgången.

Ha en underbar Valborg!

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Det går säkert bra attt flytta häcken.
Vattna rejält bara....
Vilka söta violer, de hade jag ocksåvälkomnat ;)
Ha en bra valborg/första maj ;)
Håller tummarna för granpyttisarna! Det borde ju gå bra nu med svalare luft, vatten och kärlek. Ett riktigt kulturarv att lämna efter sig. Granhäcken alltså.

Populära inlägg