Stockrosor på hemmaplan!

Nu har vi landat efter båtresan från Gotland. Hemma igen! Vi har haft det underbart och jag hann med ett par timmar på tomten innan båten skulle gå, men mer om tomten imorgon.

Jag hann ta fram kameran och ta en liten runda i trädgården när jag kom hem.


 Gulros och vit stockros som blommar och äntligen, äntligen har jag egna stockrosor. Lycka!


En rosa stockros på framsidan. Jag har två till som blommade men de hade hunnit sluta sig så jag får ta fram kameran imorgon också... stackars mig!


Annars är det som vanligt när man har varit borta en vecka. Alldeles galet vildvuxet, överblommat och nyblommat. Det är märkligt det där! När man är hemma tycker man att allt växer så långsamt. När man är borta har det hänt hur mycket som helst!

Kommentarer

Anonym sa…
Välkommen hem, och vilka sköna stockrosor som väntade på dig! Kram Hanna
Marina sa…
Vi har ju inte varit helt borta, sov hemma, men det har växt otroligt ändå. Att inte kunna/hinna titta till trädgården så gott som dagligen funkar inte här. Vår trädgård är inte gjord för det helt enkelt.

Fina stockrosor!

Kram!
Visst är det en härlig känsla att komma hem och gå en runda i trädgården och se på allt som har hänt.

Hälsar Åsa
Louise sa…
Det händer mycket i trädgården när man är borta några dagar, konstigt nog kan jag tycka, känns aldrig som det händer lika mycket när man är hemma! Fint med stockrosorna och väldigt fin och harmonisk avslutningsbild!

kram louise

Populära inlägg