Årets första fröbeställning..

...är inskickad och klar! Nu har jag suttit med Impectas frökatalog och suktat efter vår och sommar i flera dagar och kunde inte motstå dessa skönheter.



Lejongap, fingerborgsblomma, honungsmelon, buskkrasse, kronärtskocka, rävsvansar, luktärt, vädd, rosenböna, ringblomma, drakmynta, aster, spanskvial, nattblomster... har jag missat något! Det är roligt att se hur årets första fröbeställning har påverkats av er bloggare. 


Drakmyntan fick jag upp ögonen för hos Hanna med  I Tages trädgård. Nattblomster hade jag inte en aning om att den existerade tills jag läste om den här om dagen hos Anna-Karin med Landet Krokus. Luktärter blev jag tvungen att testa efter att ha läst Isas trädgård  och sett hennes luktärtsställning. Det är ju det som är så häftigt med bloggvärlden. All inspiration som man får från varandra! Tack!

Kommentarer

Vad mycket fina sorter. Rosenböna har jag funderat på. Måste kika lite extra på det.

Kram
Monica sa…
oja jag igen!tack för påminnelsen jag har inte fått Impecta katalogen??men jag vill med så kronärtskockor,,mmm
blir totalt frestad då jag ser vad du har beställt!
kram Monica
Anonym sa…
Attans, rosenböna glömde jag ju, den hade jag också tänkte beställa. Hmm... misstänker att det kommer att bli fler klick på Impectas sida... :)

Så kul att jag inspirerat dig, du som inspirerat mig så många gånger! Jag i min tur fick upp ögonen för drakmyntan genom Anna med bloggen Goda stunder och tokiga idéer - härligt att inspirationen sprider sig som ringar på vattnet. :)

Kram!
AnnCharlotte sa…
Så mycket fint....det är ju som att stå i en godisaffär när man ska beställa...lite till och lite till....
Ha det bra :)
Viken härlig blandning du har köpt.Kommer säkert att bli jättefint i din redan fina trädgård.Kram
Längtar så efter våren nu när vintern ändå aldrig kommer. Så mycket fint du kommer att ha att så.

Hälsar åsa
Elin sa…
Japp, jag har också presis skickat in min första (och förhoppningsvis enda) fröbeställning för i vår. Fint collage du har gjort, måste nog följa ditt exempel...

Ha en fin dag!
Marina sa…
Många fina sorter du beställt. Min beställning har redan kommit men jag har inte sått något ännu.
Kronärtskocka har jag inte provat ännu, vet knappt om jag ätit det. Jo, det har jag väl gjort någon gång. Är lite nyfiken på den växten faktiskt.

Kram!
Läckra färger på din beställning. Får hålla hårt i beställarpekfingret när jag är inne på Impectas sida:). Sedan är Rara Växter farlig också;)).
Kram
Mina fröer är på väg med posten fick jag besked om idag! Tur jag skickade den, listan bara växer...;). Misstänker dock att jag kommer att komplettera, hm. Visst är det kul hur mycket tips man får av andra bloggare?! En helt ny värld bara öppnar sig, varje dag! Kram Marie
samson sa…
Fina färger du valt på bommorna,jag har ännu inte beställt några fröer,har igentligen bestämt mej för att inte fylla hela källaren med frösådder i år men så säger jag varje år men det slutar alltid med att det är överfullt
ha det så gott,maggan

Populära inlägg