Motsats till frosseri!

Eftersom jag àr pà solsemester sà blir mitt inlàgg lite annorlunda med vàra mer exotiska vokaler :-)

Màttfullhet àr nàgot jag ofta tànker pà att jag ska ha nàr jag ska sà eller sàtta igàng nàgot i tràdgàrden. Jag behòver inte kòpa alla vàxter jag fòràlskar mig i. Jag kan kòpa nàgra den hàr sàsongen och dela dom nàsta fòr att fà fler. Sen ska jag dà till att kòpa mina fròer och tulpanlòkar och det slutar i totalt frosseri.



Nàr det kommer till tràdgàrd sà àr màttfullhet inget som stàmmer sà bra in pà mig. Nàr jag kommer hem ska jag bòrja med àrets sàdder... Spànnande att se om jag lyckas i àr?
 

Nàsta fredag àr temat - Flit!

Kommentarer

Man kan ju ha en måttfull trädgård, men hur kul är det?

Grymt snygga tulpaner!

/Anette
Hoppas ni har en toppenresa!
Din tulpanlist är helt underbar!
Ska bli roligt att se hur mycket du kommer så:)
Stor kram Maria
Ditt tulpanfrosseri är måttligt måttligt... Underbart!

Hoppas ni har en finfin semester.

Kram Tamara
Dina tulpaner... omåttligt vackert! Helt underbart!
Ha det gott!
/Katarina
Tulpaner ska vara icke måttfulla, det är min mening. Hoppas ni har en riktigt skön semester.
Kram Kristina
AnnA sa…
Härligt att frossa i skönheter i trädgården!
Ha det gott på semestern!
hälsn
AnnA
Eva Linnea sa…
Skönt att vara på solsemester!! Hemma väntar sen den härliga våren, hoppas jag, med allt som händer i trädgården.
Ha det gott!
Kram Eva Linnea
I really idolize this kind of home where they have full of flowers and plants ,in fact even i am a busy person in a debt collection service in Finland i always put time on my garden for making it really beautiful.
katerchen sa…
auf eine GUTE Ernte für dieses Jahr

mit einem LG vom katerchen
lavendia sa…
Vad trevligt med resa och sedan har du roligheter att komma hem till också. Att köpa frön med måtta är inte lätt.
Randi sa…
Så vackert placerade tulpaner!
Önskar dig en riktigt skön semester!
Louise sa…
Åh dina tulpaner är underbara i den rabatten! Hoppas de kommer tillbaka på samma sätt i år. Ha en fin helg!

kram louise
Hans sa…
Ha ha, nej måttfullhet kanske inte är det man tänker på när man ser dina underbara bilder.

Ha en fin semester!
Veronica sa…
Du bör antagligen lyckas bättre än jag för väldigt mycket bara försvann hos mig....
Alla mina Tobak och Paradisblomster och....
Men lite har jag lyckas med och man ska inte gapa över mycket om man ska vara måttfull ;)

Kram och välkommen hem!
ellan sa…
Lurigt ord den här veckan. Det är sannerligen inte lätt att vara måttfull i trädgården!
Tack för fina bilder!
Må så gott
/E

Populära inlägg